Technik reklamy zajmuje się przede wszystkim koordynacją procesu tworzenia i projektowania kampanii reklamowych. Jego zadaniem jest między innymi wybór odpowiednich mediów, opracowywanie skutecznych strategii promocji, tworzenie atrakcyjnych treści reklamowych oraz analiza efektów działań.
Aby swoje zadania realizować jak najlepiej, technik reklamy musi charakteryzować się dużą kreatywnością, zdolnościami analitycznymi oraz znajomością obowiązujących trendów i preferencji konsumentów. Oprócz tego musi znać przepisy prawa oraz standardy etyki reklamowej.
W trakcie nauki na kierunku Technik reklamy uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie:
- przygotowania elementów strategii reklamowej
- przygotowania elementów kreacji reklamowej
- produkcji reklamy
- planowania kampanii reklamowej
- organizowania sprzedaży reklamowej
- realizowania kampanii reklamowej
- badania przekazu reklamowego.
Technik reklamy może podejmować pracę jako:
- agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta)
- pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager)
- pracownik działu kreatywnego
- autor tekstów i sloganów (copywriter)
- projektant grafiki (art designer)
- pracownik działu badań rynkowych
- specjalista do spraw marketingu
- specjalista do spraw reklamy
- specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii
- pracownik biura reklamy
Po ukończeniu Technikum Eurospec w Szczecinie w zawodzie technik reklamy można iść na studia. Jest wiele kierunków do wyboru, np. grafika i multimedia, projektowanie stron www, zarządzanie, marketing i nowe media, marketing internetowy, PR i inne.